Visie

In 2010 studeerde ik af aan de Katholieke Universiteit van Leuven als Master in de Logopedische en Audiologische wetenschappen. Tijdens mijn opleiding liep ik stage in een revalidatiecentrum waar ik voornamelijk werkte met kinderen met autisme en/of gehoorproblemen.

Na mijn studies deed ik verder ervaring op in verschillende werksettings (zelfstandige groepspraktijk, buitengewoon onderwijs, volwassenen met gehoorstoornissen, …).

In juli 2011 startte ik mijn eigen praktijk op in Linden. Hier werk ik met hart en ziel samen met kinderen en jongeren met uiteenlopende hulpvragen. Om steeds de beste gespecialiseerde hulp te kunnen bieden, heb ik me verdiept en bijgeschoold in een aantal specifieke domeinen.

Voor ik de begeleiding start, bekijken we samen de hulpvraag van het kind. Op basis hiervan stel ik een aangepast therapieplan op. Samen gaan we op zoek naar wat het beste werkt voor elk kind.

Ik start steeds van ieders sterktes en talenten en tijdens de hele begeleiding ligt er een belangrijke focus op het aanbrengen van een groeimindset om het zelfvertrouwen te versterken. Daarnaast hecht ik veel belang aan het zo snel mogelijk vergroten van de zelfredzaamheid. Zo heeft het kind, na het beëindigen van de begeleiding, de juiste tools in handen om zelfstandig aan de slag te gaan.

Bij kinderen met leesmoeilijkheden breng ik graag mijn liefde voor boeken over. Daarom staat het stimuleren van leesplezier centraal in mijn begeleiding.

Naast mijn werk als logopediste ben ik ook medeoprichter van VZW Matilda, een initiatief dat in 2024 is ontstaan uit mijn passie voor lezen en het bevorderen van kansen voor kinderen.

Met VZW Matilda zetten we ons in om het leesplezier en de leesvaardigheden te stimuleren bij kinderen in kansarme gebieden in Oeganda.

Ik ben lid van de VVL (Vlaamse Vereniging voor Logopedisten) en blijf me bijscholen zodat ik op de hoogte blijf van de nieuwste ontwikkelingen binnen de logopedie.

  • Kommagetallen en metend rekenen…niet voor rekenzwakke kinderen? (Hilde Heuninck)
  • Optellen en aftrekken (Hilde Heuninck)
  • Fonetische en fonologische articulatietherapie creatief en communicatief bekeken (Ingrid Herreman)
  • Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (Begga Van De Walle)
  • De rekenwereld op z’n kop – breuken (Hilde Heuninck)
  • Diagnostiek van dyslexie bij jongvolwassenen – Protocol ontwikkeld door PraxisP 
  • Logopediadag
  • Faalangst bij kleuters en lagere schoolkinderen (Marc Litière)
  • Praktijkdag voor en door logopedisten (SIG)
  • Lezen is zoveel meer: effectieve principes aanvankelijk lezen (Astrid Geudens en Marjolein Noé)
  • Rekenzwakke kinderen en middelbaar onderwijs, therapeutische aanpak (Hilde Heuninck)
  • Dyscalculie, een problematiek die blijft tellen (SIG)
  • Inleiding PROMPT (Sabine Verhemeldonck) 
  • Spraakontwikkelingsdyspraxie (Veerle Waelkens)
  • Hodson & Paden (Yvonne Draaisma & Imma Muris)
  • Praktische cursus technisch lezen (Carine Manderfeld)
  • Praktische cursus spelling (Carine Manderfeld)
  • Gebarensysteem voor Morfo-Syntaxis (Leonie Vercruysse, Anaïs Ameye)
  • Vorming dysfasie
  • Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters (Ingrid Herreman, Wanda Heylen)
  • Handvaten voor hulpverleners om motivatie bij kinderen te versterken (Anke Van Oevelen)